Tomhet.

Känner mig tom,
helt tom.

Vill klippa ett hål,
ett hål i vår värld.

Ett litet hål,
stort nog att rymma mig
men bara mig

Sen skall jag krypa in i hålet,
krypa ihop i det lilla hålet.

Bara jag,
jag och musiken.
Musiken jag skall ta med mig in.

Musiken som jag skall omsluta mig med.
Som skall omsluta mig i detta lilla hål

Detta lilla hål,
utanför den värld vi kallar vår.

Där kan jag sedan sitta.
Sitta med min tomhet,
till tonerna av ljuv musik.

Låta tankarna skingras,
finna ett lugn.

Drunkna i denna tomhet,
i denna ro.

Sedan vill jag stanna där,
stanna där tills ingenting finns kvar.

Ingenting alls.

Bara några små toner som hängt kvar.
Endast dem,
och all den tomhet som aldrig försvinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0